Blog

Heb jij recht op het Schone Lucht-beeldmerk?

Schone Lucht beeldmerk

In 2006 kwam ik terug van een paar jaar wonen en werken in Frankrijk. In 2007 startte ik met werken in de branche van luchtreiniging.

Werken in die branche is werken in de ‘preventieve zorg’.
Een term die ik vanochtend gebruikte bij een potentiële nieuwe partner voor Viridi Air.

“Vervuilde binnen- en buitenlucht is gezondheidsrisico nummer 1. Pas sinds 2020 is het ineens HOT. Bedrijven richten zich meer op schone lucht voor gezonde medewerkers. Het heeft meer voordelen” legde de directeur van het bedrijf me uit.
“uhm klopt” antwoord ik hem.
Iedereen die werkzaam is in de HVAC/Aircleaning/luchtreiniging kent het rijtje voordelen wel van Schone Lucht (o.a. minder ziekteverzuim, meer klanten, beter imago, sneller sollicitanten vinden, enz.)
Deze voordelen leveren geld op = meer winst.

Via Zoom lees ik de passie en enthousiasme van zijn gezicht en zijn wilde armbewegingen maken de Videocall wat ‘schokkend’.
Dat enthousiasme zie ik steeds vaker bij bedrijven die me contacten omdat ze zich willen onderscheiden als het schoonste bedrijf!
Schoner wagenpark, minder productie-uitstoot, meer thuiswerkers, enz.
Schone lucht is HOT.

Heb jij recht op het Schone Lucht-certificaat denk je?
Wat voeg jij toe aan schone binnen- en buitenlucht?