Wie is Viridi Air

Oprichter Jan-Joris van de Riet werkte jarenlang bij een bedrijf in luchtreiniging en merkte dat de bewustwording voor schone lucht laag is. Weinig mensen weten dat ze ongezonde lucht inademen en wat je er aan kan doen. Door de oprichting van Viridi Air komt hier nu eindelijk meer aandacht voor.

Waarom Viridi Air?

Begin 2019 speelt Jan-Joris met het idee om meer bewustzijn te creëren voor schone gezonde lucht en bedrijven die hier echt aan bijdragen te gaan beoordelen en belonen met het Schone Lucht-beeldmerk, -certificaat en unieke marketing. Met deze tools wordt het voor bedrijven makkelijker om naar buiten te laten zien wat ze belangrijk vinden, namelijk: schone lucht! Viridi Air is opgericht begin november 2019 (3 maanden vóór de Corona-crisis). De eerste 6 maanden lag de focus op het verspreiden van de boodschap/ambassadeurs zoeken (geen commercie). Sinds mei 2020 is gestart met de verkoop van het totale concept en het vinden van partners. Eind 2019 had Viridi Air al ruim 60 partners die met schone gezonde lucht onderscheidend willen zijn.

schone lucht-beeldmerk
Het Schone Lucht-beeldmerk

Luchtkwaliteit en gezondheid

Sinds het jaar 2010 wordt er steeds meer in de media geschreven over de impact van de luchtkwaliteit op de gezondheid. Er zijn veel problemen met de binnen- en buitenlucht, denk aan virussen, fijnstof, NOx, ozon en CO2. Ze leiden tot gezondheidsproblemen waardoor maar liefst 100.000 mensen jaarlijks ziek worden en 12.000 mensen sterven eraan (Nederland). De bewustwording voor de noodzaak aan gezonde lucht blijft in de markt achter. Daarom is Viridi Air opgericht: om meer bewustzijn te creëren voor de noodzaak aan gezonde lucht en bedrijven te triggeren hieraan bij te dragen. Bedrijven kunnen Viridi Air Partner worden waarmee ze krachtiger naar buiten aantonen bij te dragen aan schone gezonde lucht. Een vereiste is dat ze significant en bewezen bijdragen aan schone lucht. Als beloning ontvangen zij unieke marketing, waaronder:

Schone gezonde lucht biedt voordelen!

Er wordt de laatste jaren veel gesproken over schone lucht maar concreet wordt er nog weinig gedaan. Wij denken dat het stimuleren van bedrijven en overheden om te investeren in gezonde binnen- en buitenlucht op een positieve manier de meest effectieve oplossing is. Gezonde lucht biedt namelijk veel voordelen:

  • Beschermd gevoel over luchtkwaliteit bij personeel en klanten
  • Gratis leads ontvangen (netwerkclub)
  • Méér klanten
  • Minder ziekteverzuim
  • Hogere productiviteit en meer werknemerstevredenheid
  • Gezonder, schoner en duurzamer bedrijfsimago
  • Maatschappelijke betrokkenheid tonen (MVO)
  • Goed voor milieu
  • Méér bewustwording creëren voor gezonde lucht
  • Groter effectief netwerk, nieuwe relaties/levernciers/klanten
  • Betrouwbare & externe erkenning van de bijdrage aan gezonde lucht (Schone Lucht-certificaat)

Als iedereen een klein stapje zet voor schone lucht, maken we samen een grote sprong naar gezonde lucht!